Home
Algemene informatie
Modelschepen
Bestaande zeeslepers
Historische zeeslepers
Supply schepen
Booreilanden
Scheepswrakken
Foto Specials

HOBBYJAN.NL GAAT VERBOUWEN!

Zoals u waarschijnlijk wel had gezien is deze website gedurende een aantal weken niet meer bijgewerkt. Dit heeft allemaal te maken met de nieuwe indeling waaraan nu wordt gewerkt.

In de loop van de afgelopen 2 jaar zijn er maar liefst 1000 foto's op de site geplaatst. Om deze foto's makkelijk te kunnen vinden wordt er gewerkt aan een nieuw menu. De foto's zullen niet verdwijnen!

Wij verwachten de nieuwe indeling rond 1 maart klaar te hebben. Tot dit tijd blijft de oude website in de lucht!

Met vriendelijke groet,

Het team van Hobbyjan.nl!

 

Modelschepen

Hallo zoals jullie al kunnen zien mijn naam is(hobby) jan,en wil jullie wat van mijn model schepen vertellen,met bijgaande foto's.Ps, mijn modelschepen zijn niet varende.U kunt voor een vergroting, de kleine foto's aanklikken.

Op bijgaande fotos kunt u al ondekken om wat voor zeesleper het hier gaat, SMITWIJS LONDON.

Sinds kort ben ik ook bezig met het verzamelen van foto's van bestaande zeeslepers. Uiteraard heb ik een selectie gemaakt datgene dat ik binnen krijg. Ik wil hiervoor ook een aantal mensen in het speciaal bedanken, dhr. P. Sinke en dhr. R. van Hulle. Beide zeer actief in de wereld van de zeesleepvaart / offshore.

De foto hieronder,''Baldar'' &  ''Union Manta'' werken aan de instalatie van BP's ''Atlantis PQ'' in de Golf van Mexico.

Union Manta in de avond glorie
Foto: via Piet Sinke

Zeeslepers hebben altijd al een sterke aantrekkingskracht op mij gehad,vooral die van Smit Internationale in Rotterdam,zoals de ZWARTE en WITTE ZEE,SMIT LONDON, SMIT HOUSTON, ELBE, THAMES, CLYDE, enz.

Ik ben nu ongeveer twee en half jaar bezig met mijn ''WAKER'', ex ''SOLO'', Greenpeace, ex ''SMIT HOUSTON'', van smit internationale. Ik ben nogal een pietje precies als het aan komt,om tot het uiterste te gaan om mijn WAKER tot in de kleinste details na te bouwen,echt een mega klus en een enorme uitdaging,dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik konstand bezig ben om te bouwen aan mijn zeesleper.

Hermod tijdens een prachtige avondFoto: via Piet Sinke

Ik ga als het rustig weer is, naar Den Helder waar de WAKER op station ligt om als het (nodig) is uit te varen, bij stormachtig weer windkracht 5 bft,of als ze met de A.I.D. op visserij controle gaan enz.Ik kan dan ook gelijk met de bemanning bij  praten, en fotos maken,ik krijg dan ook van hun alle medewerking om mijn foto's te maken van de WAKER voor de bouw van mijn WAKER thuis,zo heb ik mijn WAKER al eens mee gehad aan boord van de  WAKER,ik had toen de romp en de eerste opbouw klaar,er zat nog geen likje verf op maar  wel de naam voor op de boeg en achter op de kont,letters die ik uit hout heb gesneden,een heel nauwkeurig werkje, net als op de echte WAKER die gelaste letters heeft zowel op de kont als boeg,zo heb ik deze houten letters er ook opgelijmt,heel stoer,ik heb hele positieve reacties gehad op mijn WAKER van de bemanning dat geeft mij toch een heel goed gevoel,dat je toch iets moois maakt,waarop zij zelf varen,de WAKER

De fotos tonen aan dat de bouw in volle gang is,zo ook de stuurhuis is tot in details nagebouwd en ingericht,en ook de twee rook kanalen met daar tussen de brug+mast,en zo ook het helidek tot in de kleinste details uitgerekent en uitgemeten om het helidek precies passend te maken.

Ik heb de ''SMITWIJS WAKER'' inmiddels afgebouwd,en ze staat nu in mijn vitrinekast, samen met de door mij al eerder gebouwde "SMITWIJS LONDON'' gebroederlijk bij elkaar.Mijn nieuwste project is het bouwen van de ''SMITWIJS SINGAPORE'' waar ik inmiddels al mee ben begonnen,ook een mega klus ook deze dame ga ik tot in de allerkleinste detail na bouwen vanaf foto's.